مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-15دانش

ماشین های مولکولی با سلول ها صحبت می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از راه های اصلی صحبت کردن سلول ها با یکدیگر برای هماهنگ کردن فعالیت های بیولوژیکی ضروری مانند انقباض عضلانی، - یکی از راه های اصلی صحبت کردن سلول ها با یکدیگر برای هماهنگ کردن فعالیت های بیولوژیکی ضروری مانند انقباض عضلانی، ترشح هورمون، شلیک نورون ها، هضم و فعال سازی سیستم ایمنی، از طریق سیگنال دهی کلسیم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از راه های اصلی صحبت کردن سلول ها با یکدیگر برای هماهنگ کردن فعالیت های بیولوژیکی ضروری مانند انقباض عضلانی، ترشح هورمون، شلیک نورون ها، هضم و فعال سازی سیستم ایمنی، از طریق سیگنال دهی کلسیم است.

بر اساس نتایج مطالعه جدیدی که در Nature Nanotechnology منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه رایس از ماشین های مولکولی فعال شده با نور برای تحریک سیگنال های کلسیم بین سلولی استفاده کرده اند که یک راهبرد جدید و قدرتمند برای کنترل فعالیت سلولی است.

این فناوری می تواند به بهبود درمان افراد مبتلا به مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی و موارد دیگر منجر شود.

جاکوب بکهام، دانشجوی فارغ التحصیل شیمی و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: بیشتر داروهایی که تا این مرحله تولید شده اند، از نیروهای اتصال شیمیایی برای هدایت یک آبشار سیگنالینگ خاص در بدن استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماشین های مولکولی با سلول ها صحبت می کنند

ماشین های مولکولی با سلول ها صحبت می کنند