مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 09:052023-06-29سياسي

عید قربان، نماد گذشتن از دوست داشتنی ها برای خشنودی محبوب


یک کارشناس علوم دینی با بیان اینکه در دنیا یا باید قربانی داده یا قربانی شویم، گفت: ارزش قربانی افراد مختلف یکسان نیست و گذشتن از دوست داشتنی ها مهم است، - ایسنا/اصفهان یک کارشناس علوم دینی با بیان اینکه در دنیا یا باید قربانی داده یا قربانی شویم، گفت: ارزش قربانی افراد مختلف یکسان نیست و گذشتن از دوست داشتنی ها مهم است، هرچه بیشتر از علاقه ها گذر کنیم، ارزش این قربانی بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی کشاورز، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سابقه قربانی کردن به ابتدای خلقت انسان بازمی گردد، اظهار کرد: اولین درگیری میان دو نفر یعنی هابیل و قابیل بر سر قربانی بود، خداوند در این داستان برای معلوم کردن ارزش آدم ها از آنها قربانی طلب می کند و این اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

او ادامه داد: قربانی از قرب و تقرب می آید به این معنا که فرد چیزی را دارد و به آن علاقه مند است، اما از آن دل می کند، این دل کندن و دل بریدن از دوست داشتنی هایی مانند مال، جان، اولاد و آبرو، انسان را بزرگ و به خداوند نزدیک می کند.

کشاورز با بیان اینکه برخی افراد از دوست داشتنی های خود با هدف به دست آوردن چیزهای دیگر می گذرند، گفت: این مواقع قربانی، فرد را رشد نمی دهد، چرا که به طمع به دست آوردن چیز بزرگ تری مثل قدرت، شهرت و آبرو است؛ ضمن اینکه گاهی قربا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید قربان، نماد گذشتن از دوست داشتنی ها برای خشنودی محبوب

عید قربان، نماد گذشتن از دوست داشتنی ها برای خشنودی محبوب