مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-28پزشكي

توصیه های طب ایرانی برای پیشگیری از گرمازدگی


متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: جهت پیشگیری از گرمازدگی مصرف مایعات فراوان از جمله انواع شربت ها مانند شربت خیار سکنجبین، شربت لیمو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سبزوار،اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای نسبت به استقرار هوای گرم و ماندگار در سطح استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: از چهارشنبه 7 تیرماه باتوجه به استقرار هوای گرم در ناحیه شمال شرق کشور، انتظار می رود دما در نواحی گرمسیر استان خراسان رضوی به 40 و بالاتر از 40 درجه سلسیوس برسد و گرمای هوا حداقل به مدت 10 روز در سطح استان ماندگار باشد! شرایطی که احتمال گرمازدگی افراد در معرض آفتاب را بیشتر می کند.

علائم گرمازدگی چیست؟ فرشته قراط در گفت وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه یکی از پدیده های شایع فصول گرم سال، گرمازدگی است، اظهارکرد: گرمازدگی معمولا به دنبال فعالیت شدید و یا قرار گرفتن طولانی در محیط های گرم به ویژه نور مستقیم آفتاب رخ می دهد، علائم گرمازدگی در همه سنین  مشهود است اما این اختلال بیشتر اطفال و افراد مسن را تهدید می کند.

وی کلافگی، تپش قلب، بی قراری، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه را از جمله علائم خفیف و متوسط  گرمازدگی اعلام کرد و افزود: این اختلال در موارد شدید با افت فشارخون و حتی کاهش سطح هوشیاری خود را نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های طب ایرانی برای پیشگیری از گرمازدگی

توصیه های طب ایرانی برای پیشگیری از گرمازدگی