مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 16:552023-06-23بين الملل

الجریده: عربستان اتصال ریلی با ایران را بررسی می کند


روزنامه الجریده کویت نوشته است که عربستان در حال بررسی اتصال ریلی خود با ایران با عبور از خاک کویت و عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الجریده کویت دیروز پنجشنبه به نقل از جورج مالبرونو، یک روزنامه نگار ارشد روزنامه فرانسوی لوفیگار از تصمیم عربستان برای اتصال ریلی کشورش با ایران خبر داد.

به نوشته الجریده، مالبرونو به نقل از یک مقام سعودی شرکت کننده در همایش سرمایه گذاری فرانسه و عربستان سعودی که در حاشیه سفر اخیر محمد بن سلمان، ولی ‎عهد سعودی به پاریس برگزار شده بود، گفت که ریاض در حال بررسی اتصال راه آهن کشورش با ایران با گذر از خاک کویت و استان بصره در خاک عراق است.

این روزنامه کویتی افزود که مالبرونو، خبرنگار فرانسوی در نوامبر گذشته سفری به کویت داشته و با مقاماتی کویتی و جمعی از اصحاب رسانه و پژوهشگران کویتی دیدار داشته است.

الجریده همچنین آورده است که یکشنبه گذشته، دولت کویت حکم موافقتنامه این کشور با عربستان سعودی در مورد پروژه اتصال ریلی بین دو کشور برای حمل و نقل کالا و مسافر را صادر کرد.

در بخش دیگری از این خبر آمده است که دیلاوار سید، نماینده ویژه امور تجارت و بازرگانی وزارت خارجه آمریکا که هفته گذشته به همراه هیاتی از اتاق بازرگانی عراق شامل نمایندگان 47 شرکت به عراق سفر کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجریده: عربستان اتصال ریلی با ایران را بررسی می کند

الجریده: عربستان اتصال ریلی با ایران را بررسی می کند