مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:262023-07-16بين الملل

جواد لاریجانی: چین و روسیه در پازل آمریکا بازی کردند


محمدجواد لاریجانی دیپلمات اسبق گفت: این ها (روسیه و چین) به امید جذب منافع کوتاه در پازلی که آمریکا طراحی کرده بازی کردند و به نظرم هر دو فریب خوردند و زمان این فریب را نشان می دهد یعنی اگر فکر کرده باشند که کشوری مثل امارات یا عربستان یا بحرین و کویت و.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ شورای همکاری خلیج فارس و روسیه اخیرا بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن از موضع امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی حمایت شده است.

این حرکت غلط و محکوم روسیه با واکنش های متعددی از طرف مسولان، نخبگان و عموم مردم ایران مواجه شده است و تحلیلگران مختلفی دیدگاه خود را درباره چرایی این اقدام غلط روسیه منتشر کرده اند.

محمدجواد لاریجانی دیپلمات اسبق در این باره گفتگویی با تسنیم انجام داده که به شرح زیر است: درباره موضع گیری اخیر روسیه در بیانیه شورای همکاری کشور های خلیج فارس و همچنین مسئله قفقاز که چند سالی است مطرح شده، بنظر شما نقش و موضع روسیه چه اهمیتی دارد و اساساً صورت بندی ماجرا در منطقه قفقاز چیست که باید نسبت به آن حساس بود؟ ابتدا بحث را درباره روابط با کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز می کنم، چون اخیراً موضع گیری شورای خلیج فارس با حضور وزیر خارجه روسیه واکنش های مختلفی را برانگیخت؛ اولاً به نظر من کشور های حاشیه جنوب خلیج فارس به علت ضعف قدرت ملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جواد لاریجانی: چین و روسیه در پازل آمریکا بازی کردند

جواد لاریجانی: چین و روسیه در پازل آمریکا بازی کردند