مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-07فرهنگي

سرای محتشم رشت، به صورت مشارکتی مرمت شود


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.

ولی جهانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سرای محتشم رشت مرمت می شود، اظهار کرد: سرای محتشم از جمله مجموعه های با ارزشی است که با شماره 15219 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در صورت تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی آن برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت سرای محتشم با حضور کارشناسان فنی مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: آسیب های وارده بر سازه از جمله سردرب بنا جزیی بوده و انتظار می رود علاوه بر میراث فرهنگی، مالکان و کاسبان واحدهای تجاری نیز به مراقبت و تیمار سرای محتشم پرداخته و برای صیانت از ساختمان و مرمت و بازسازی احتمالی مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان سرای محتشم را محلی برای کسب درآمد و روزی کسبه و بازاریان دانست و بیان کرد: اولویت اصلی این اداره کل، مرمت و بازسازی بناهای عمومی و در معرض خطر بوده و لازم است اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به بازسازی و مرمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرای محتشم رشت، به صورت مشارکتی مرمت شود

سرای محتشم رشت، به صورت مشارکتی مرمت شود