مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:452023-06-28سياسي

«نواز شریف» به سیاست بازمی گردد


نمایندگان پارلمان پاکستان طرحی را به تصویب درآورده اند که طبق آن راه برای بازگشت نخست وزیر پیشین تبعیدی این کشور به سیاست هموار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از سخنگویان دولتی پاکستان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که مجمع ملی پاکستان طرح محدود کردن مدت زمانیکه قانونگذاران می توانند از کار اخراج شوند را تصویب کرد و راه برای بازگشت نواز شریف نخست وزیر پیشین تبعیدی پاکستان به سیاست هموار می شود.

شریف قبل از آن که در سال 2017 به اتهام اختلاس، از قدرت خلع شود، برای مدت سه دوره بعنوان نخست وزیر پاکستان فعالیت داشته است.

دیوان عالی پاکستان، شریف را برای همیشه از سیاست منع کرده بود و پس از آن به تحمل هفت سال حبس محکوم شد.

در سال 2019، شریف به دلیل ابتلا به بیماری اختلال سیستم ایمنی بدن و بیماری های دیگر، معافیت پزشکی دریافت کرد و با لغو حکم ممنوعیت سفر، توانست پاکستان را به مقصد انگلیس ترک کند و از آن زمان زمان در آن جا به سر می برد.

نخست وزیر تبعیدی پاکستان از سال 2019 تاکنون از پشت صحنه حزب مسلم لیگ نواز (PML-N) که توسط خانواده او اداره می شود را از پشت صحنه رهبری و هدایت می کند.

شهباز شریف برادر نواز شریف سال گذشته بعنوان نخست وزیر پاکستان برگزیده شد و این کشور قرار است که قبل از اکتبر سال جاری میلادی، انتخابات پارل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نواز شریف» به سیاست بازمی گردد

«نواز شریف» به سیاست بازمی گردد