مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 21:052023-07-03اقتصادي

کشت بیش از 70 هکتار پاجوش در طرح توسعه نخیلات در آبادان


مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به کشت بیش از 70 هکتار پاجوش در طرح توسعه نخیلات در آبادان گفت: 31 میلیارد ریال به منظور طرح توسعه و جایگزینی نخیلات آبادان پرداخت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن دشتی نژاد بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت وگویی رسانه ای از اجرای طرح توسعه و جایگزینی نخیلات فرسوده با پاجوش خرما در شهرستان آبادان خبر داد و بیان کرد: 31 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح توسعه و جایگزینی نخلستان های فرسوده آبادان به کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: طرح توسعه و اصلاح و نوسازی باغ ها از اواخر سال گذشته با هدف گسترش کشت ارقام تجاری خرما، افزایش سطح زیر کشت نخیلات در منطقه، نوسازی باغات فرسوده و دارای تولید پایین، اشتغالزایی و بهبود معیشت ساکنان در شهرستان آبادان آغاز شده است.

دشتی نژاد اظهار کرد: تاکنون بیش از 12 هزار و 300 اصله پاجوش خرما معادل 78 هکتار به صورت توسعه باغات و جایگزینی نخل های فرسوده در کشت بهاره در مناطق تحت پوشش سه مرکز خدمات کشاورزی ابوشانک، اروندکنار و منیوحی و به تعداد 108 بهره بردار انجام شد.

وی گفت: در این طرح به ازای هر هکتار کشت تأیید شده و بر مبنای اصول فنی 400 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود که تاکنون این مبلغ به حساب 108 بهره بردار واریز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بیش از 70 هکتار پاجوش در طرح توسعه نخیلات در آبادان

کشت بیش از 70 هکتار پاجوش در طرح توسعه نخیلات در آبادان