مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-08اجتماعي

پاسخ به مسئله میراثی بودن زمین واگذار شده به پتروشیمی میانکاله


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: پس از انجام بازدید از تمامی سطح محدوده 92 هکتار زمین پتروشیمی میانکاله تک لایه ای از دوران صفوی مشاهده شد که آثار ضعیفی داشت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، طی روزهای اخیر خبری مبنی بر تخریب محوطه تاریخی حسین آباد (مرتع للمرز حسین آباد) در فضای مجازی داغ شد.

در این خبر آمده محوطه باستانی شناسایی شده اما کاوش انجام نشده است؛ اطراف چاه آب مرتع 92 هکتاری تصرف شده توسط پتروشیمی مازندران، محوطه تاریخی شناسایی شده که اعلام شده این منطقه با گریدر تسطیح شده و در اطراف آن کوزه های شکسته وجود دارد.

در ادامه این ماجرا کمپینی با عنوان نه به تخریب محوطه تاریخی کاله در فضای مجازی به راه افتاده که عابدینی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: بازدیدی از منطقه خواهیم داشت پس از بازدید درباره اینکه این مکان محوطه تاریخی است یا خیر با قطعیت اعلام نظر خواهیم کرد.

در پیگیری این موضوع معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: به اتفاق کارشناس باستان شناسی و یگان حفاظت بازدیدی از پروژه پتروشیمی در منطقه حسین آباد بهشهر صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به مسئله میراثی بودن زمین واگذار شده به پتروشیمی میانکاله

پاسخ به مسئله میراثی بودن زمین واگذار شده به پتروشیمی میانکاله