مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-17دانش

تشخیص سریع سرطان پروستات با زیست حسگر نوری ایرانی


محققان دانشگاه تهران در طرحی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور موفق به طراحی و ساخت زیست حسگر نوری میکروفلوییدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بیماری ها و مشکلاتی که در فرایند درمان آن ها ایجاد می شود، شناسایی و تشخیص سریع بیماری و پیداکردن بهترین روش درمان از موضوعات مهمی است که محققان رشته های مختلف از جمله شیمی، فیزیک و زیست شناسی را هم درگیر خود کرده است.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور هم در راستای پیشرفت علمی کشور در این حوزه ها، از طرح های مرتبط با این موضوعات حمایت می کند.

طراحی و ساخت زیست حسگر نوری میکروفلوییدی برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات عنوان طرح مونا سروش است که در قالب رساله دکتری وی با راهنمایی دکتر هدایت الله قورچیان، استاد موسسه بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران به انجام رسانده و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور نیز از آن حمایت کرده است سروش در خصوص این طرح گفت: زیست حسگر های نوری در دهه اخیر به ابزاری قدرتمند در شناسایی انواعی از آنالیت های زیستی و غیرزیستی تبدیل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص سریع سرطان پروستات با زیست حسگر نوری ایرانی

تشخیص سریع سرطان پروستات با زیست حسگر نوری ایرانی