مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-17اجتماعي

تثبیت ماسه های روان با استفاده از 11 روش خارجی و بومی


اجرای روش های نوین تثبیت ماسه های روان با استفاده از 11 روش خارجی و بومی در منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی حسین آباد میش مست به صورت پایلوت در حال اجراست.

- اجرای روش های نوین تثبیت ماسه های روان با استفاده از 11 روش خارجی و بومی در منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی حسین آباد میش مست به صورت پایلوت در حال اجراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وحید جعفریان افزود: اجرای پروژه بادشکن غیرزنده به صورت نمونه در سطح 20 هکتار از عرصه های بیابانی حسین آبادمیش مست استان قم، با مشارکت دانشگاه تهران و سازمان منابع طبیعی در حال انجام است.

برای اجرا از 11 روش بادشکن غیرزنده از جمله بادشکن با ساقه نی، توری های کنفی و نمدی به صورت همزمان استفاده می شود تا کاربردی ترین و بهترین روش انتخاب شود.

مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور تصریح کرد: قرارگرفتن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک باعث شده تا بخش زیادی از مساحت ایران را مناطق خشک و بیابانی تشکیل دهد.

حدود 30 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت تأثیر فرسایش بادی و 14 میلیون هکتار کانون بحرانی در 22 استان قرار دارد و عواملی مانند خشکسالی و رطوبت کم خاک، پوشش گیاهی محدود، خصوصیات خاک و وقوع بادهای شدید احتمال وقوع و تشدید فرسایش بادی را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت ماسه های روان با استفاده از 11 روش خارجی و بومی

تثبیت ماسه های روان با استفاده از 11 روش خارجی و بومی