مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 08:062023-07-15سياسي

مردم تدریجا به یک الگوی بومی برای شادی دست پیدا می کنند


در دومین سال تجربه جشن غدیر فعالیت های خوبی رقم خورده است و این کارها تدریجاً پخته می شود و برای دومین سال برپایی، - پیشرفت خوبی به حساب می آید.

حجت الاسلام رضا غلامی، رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اثرات و پیامدهای اجتماعی مهمونی 10 کیلومتری گفت: جشن و راهپیمایی عید غدیر که در اقصی نقاط ایران شاهدش بودیم، پدیده دینی و اجتماعی منحصر به فرد و بزرگی محسوب می شود و حتماً باید از جهات مختلف توسط جامعه شناسان مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد باید از دو جهت برای جامعه شناسان محل تأمل و بررسی باشد، ادامه داد: یکی از این جهت که مردم ایران با وجود همه هجمه هایی که در طول 44 سال به دین و عقایدشان شده است نسبت به دین و مذهب همچنان علاقه مند هستند و این علاقه در آنها کاهش پیدا نکرده است.

گرچه شکل دین داری قدری تغییر کرده و یا توازن در دین داری مشاهده نمی شود اما عشق و علاقه به دین و مذهب و آیین های دینی همچنان یک عشق و علاقه والاست که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

اینکه چه چیزهایی موجب شده تا با وجود حملاتی که به دین شده این امر در جامعه زنده باشد و در مناسبت های دینی حضور پررنگ و حماسه گونه مردم را داشته باشیم، نیاز به بررسی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم تدریجا به یک الگوی بومی برای شادی دست پیدا می کنند

مردم تدریجا به یک الگوی بومی برای شادی دست پیدا می کنند