مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-30سياسي

بابایی: بانک جامع اموال منقول راه اندازی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از قوه قضاییه، حسن بابایی گفت: هویت دار کردن اموال منقول مردم همچون طلا، فرش و سایر اموال با هدف ارزش گذاری و ثبت آن ها، - رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه اندازی بانک جامع اموال منقول با هدف هویت دار کردن و ثبت اموال با ارزش برای استفاده از امتیاز آن ها به ویژه در تأمین وثیقه در دادسرا ها و محاکم خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از قوه قضاییه، حسن بابایی گفت: هویت دار کردن اموال منقول مردم همچون طلا، فرش و سایر اموال با هدف ارزش گذاری و ثبت آن ها، کمک زیادی به مردم در شرایط مختلف می کند.

وی افزود: اموال منقول بعد از ثبت می تواند به عنوان وثیقه های با ارزش مشخص، به عنوان تأمین وثیقه در محاکم و دادسرا ها مورد بهره برداری قرار گیرد و علاوه بر کاهش سرقت، نقش مهمی نیز در کاهش جمعیت کیفری زندان ها ایفا می کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی و قابلیت استناد پذیری اموال منقول را از دیگر مزایای ثبت آن ها در این بانک جامع عنوان کرد.

بابایی اظهار کرد: تاکنون ثبت اموال منقول فقط منحصر به خودرو، کشتی و هواپیما بود و اکنون در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه در صدد هستیم در آینده نزدیک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و دستگاه های مرتبط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بابایی: بانک جامع اموال منقول راه اندازی می شود

بابایی: بانک جامع اموال منقول راه اندازی می شود