مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:172023-07-12اقتصادي

تبادل ارزهای ملی در دستور کار سازمان شانگهای است


مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از دستور کارهای مهم اقتصادی سازمان شانگهای، بحث امکان استفاده عملیاتی از ارزهای ملی کشورهای عضو و تسویه حساب های بین خودشان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کاوه دلیری در یک مصاحبه رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای سازمان همکاری های شانگهای امکان استفاده از ارزهای ملی خودشان را دارند یا خیر اظهار داشت: شاید تا 3 سال قبل هم فقط نیم درصد حجم تبادلات تجاری با ارزهایی غیر از دلار انجام می شد؛ اما هم اکنون این رویکرد به 5 درصد رسیده و تقریباً در خیلی از کشورهای دنیا هم مطرح است.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستور کارهای مهم اقتصادی سازمان همکاری های شانگهای، بحث امکان استفاده عملیاتی از ارزهای ملی کشورهای عضو و تسویه حساب های بین خودشان است.

وی در ادامه اظهار داشت: انگیزه اولیه سازمان شانگهای که از حدود 20 سال قبل تأسیس شد، انگیزه اقتصادی و تجاری نبود و سازمان بر مبنای موضوعات امنیتی و سیاسی و نظامی و در همان جغرافیای سازمان شکل گرفت.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد در سال های اخیر به یکی از پایه های اصلی سیاست و امنیت کشورها تبدیل شده است، افزود: حوزه های اقتصادی، تجاری، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبادل ارزهای ملی در دستور کار سازمان شانگهای است

تبادل ارزهای ملی در دستور کار سازمان شانگهای است