مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 18:102023-07-10پزشكي

چه افرادی در مقابل گرمازدگی آسیب پذیر ترند؟


افزایش دمای مرکزی بدن انسان تا حدود 40 درجه سانتی گراد یا بالاتر، علامت اصلی گرمازدگی است اما شواهدی مانند تغییر خلق، گیجی و بی قراری، هذیان و تکلم نامفهوم، - وی بیان کرد: بروز گرمازدگی در گروه های سنی کودکان و سالمندان شایع تر است زیرا کودکان از طرفی به دلیل محدودیت توان جسمی و از سوی دیگر به خاطر فعالیت و جنب وجوش مستمر، آب بیشتری از دست می دهند.

سالمندان (افراد بالای 60 سال) نیز دیرتر از زمان واقعی احساس تشنگی می کنند و رغبت زیادی به مصرف آب و مایعات ندارند، بنابراین برای جلوگیری از بروز گرمازدگی در این افراد، مصرف روزانه حداقل 8 تا 10 لیوان آب، چای کمرنگ یا آبمیوه طبیعی ضروری است.

  سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز افزود: ورزشکاران و کارگرانی که برای مدت طولانی در تماس با گرما هستند، نسبت به افراد معمولی شرایط خاصی دارند زیرا  ورزش کردن و کار بدنی در گرما، دشوار و ورزشکار مجبور است فشار بیشتری را تحمل کند.

پس توصیه می شود هنگام ورزش در هوای گرم، به تامین آب مورد نیاز بدن توجه ویژه داشته باشید، نوشیدن آب را قبل از ورزش آغاز کرده و هنگام فعالیت ورزشی نیز هر 15 تا 20 دقیقه مقداری آب بنوشید.

 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه افرادی در مقابل گرمازدگی آسیب پذیر ترند؟

چه افرادی در مقابل گرمازدگی آسیب پذیر ترند؟