مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:352023-06-24فناوري

اتحادیه اروپا به دنبال کنترل غول های فناوری با قوانین سختگیرانه


اتحادیه اروپا به کمک دو قانون DSA (قانون خدمات دیجیتال) و DMA (قانون بازارهای دیجیتال) قصد ایجاد فضای دیجیتال امن برای حفاظت از حقوق اساسی کاربران و ایجاد یک محیط رقابتی برای پلتفرم ها در سطح جهان را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، با افزایش میزان استفاده از شبکه های مجازی و آمار استفاده کاربران از اینترنت دولت ها برای کنترل این فضا و جلوگیری از خطرات احتمالی هنگام استفاده از آن، تصمیم به وضع قانون گرفتند.

اتحادیه اروپا نیز یکی از مراجعی است که از همان ابتدا به فکر تصویب قانون درباره فضای مجازی بود؛ این اتحادیه در سال 2016 قانون GDPR را به تصویب رساند که به معنای مقررات عمومی حفاظت از داده بود.

  این قانون در سال 2018 اجرا شد و چهار سال پس از اجرای آن پارلمان اروپا با دادن رای مثبت به دو قانون DSA (قانون خدمات دیجیتال) و DMA (قانون بازارهای دیجیتال)، آن ها را به تصویب رساند.

هدف اتحادیه اروپا از تصویب این دو قانون ایجاد سطح رقابت عادلانه در بخش فناوری و تکمیل کردن قانون قدیمی تر خود بود.

قانون GDPR از یازده بخش تشکیل شده بود و شامل اصول مربوط به پردازش داده های شخصی، قانونی بودن پردازش داده ها، شرایط رضایت برای پردازش داده ها، شرایط قابل اجرا برای رضایت کودک در رابطه با خدمات جامعه اطلاعاتی و چند عنوان دیگر می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا به دنبال کنترل غول های فناوری با قوانین سختگیرانه

اتحادیه اروپا به دنبال کنترل غول های فناوری با قوانین سختگیرانه