مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 13:572023-07-06اجتماعي

مهار طاعون نشخوارکنندگان در پارک ملی بمو شیراز


کارشناسان دامپزشکی شهرستان شیراز طی هفته های گذشته یک کانون بیماری طاعون نشخوارکنندگان دام های اهلی در روستای دودج شناسایی کردند، هر چند آسیب های این بیماری به بخشی از پارک ملی بمو سرایت کرد اما با تلاش متخصصان دامپزشکی و کارشناسان محیط زیست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، نبی الله مرادی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست فارس با بیان این مطلب جزییات بیشتری از این رویداد بیان و  اضافه کرد: بر اساس تجربیات سالهای گذشته و شیوه نامه های موجود اقدامات اساسی برای جلوگیری از شیوع این بیماری به عرصه های محیط زیست در کوتاه ترین زمان ممکن اعمال شد، اطلاع رسانی به مسوولان پارک و محیط بانان، کنترل و پایش گونه های در معرض خطر، شستشو و ضد عفونی آبشخورها، جلوگیری از ورود دام اهلی به پارک از جمله مواردی است که  در دستور کار قرار گرفت و محقق شد.

مرادی افزود: با اعلام گزارشی از سوی محیط بانان مبنی بر رویت علایم طاعون نشخوار کنندگان در یک راس بز کوهی در پارک ملی بمو، این مورد از سوی متخصصان و کارشناسان حفاظت محیط زیست فارس پیگیری شد و در نهایت گونه بیمار مورد مراقبت  قرار گرفت.

 نمونه های ارسالی به آزمایشگاه دامپزشکی استان  بیماری طاعون نشخوار کنندگان را تایید و نتیجه آزمایشات را مثبت اعلام کرد، بدین ترتیب مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار طاعون نشخوارکنندگان در پارک ملی بمو شیراز

مهار طاعون نشخوارکنندگان در پارک ملی بمو شیراز