مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 15:552023-07-03سياسي

آغاز یک جریان فرهنگی با تجلیل از سرمایه گذاران خانه های تاریخی


معاون میراث فرهنگی کشور در پیامی به همایش «میراث پدر» ، تجلیل از سرمایه گذاران بافت و خانه های تاریخی شهر اصفهان را شروعی برای ایجاد یک جریان فرهنگی در جامعه عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس،در پیام علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به نشست تجلیل از سرمایه گذاران و احیاگران بافت و خانه های تاریخی شهر اصفهان که پیش از ظهر امروز در اصفهان برگزار شد، آمده است: کلمات در توصیف اصفهان و بیان و تقریر ارزش های فرهنگی تاریخی نهفته در این شهر قاصرند؛ نگینی در دل کویر ایران و ساز کوکی که شعر شهرهای جهان است.

شهری که پس از قرن ها و در دوره صفوی، رویای ما را از شهر ایرانی اسلامی محقق کرد و در زمانی که تمدن غرب با واژه هایی مانند میدان، خیابان و باغ بیگانه بود، در این شهر شاهد میدان نقش جهان و چهارباغ بودیم که به زیباترین نحو ممکن، خود را به جهانیان معرفی می کرد.

در نگاهی واقع بینانه، امروزه احوالات خوش شهر اصفهان کمرنگ شده است و اصلی ترین دلیل آن امتناع از توجه به زمینه و الگوهای آزموده شده زیست در این شهر است.

بناها و بافت های تاریخی هستند که موجودیت شهر، موکول به وجود آنان است و اگر روزی بخواهیم نشانی از اصفهان بگیریم، بی شک به جای پرسه در شهرهای معاصر بهارستان و سپاهان شهر، به سراغ محله جلفا و گذرهای منتهی به می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز یک جریان فرهنگی با تجلیل از سرمایه گذاران خانه های تاریخی

آغاز یک جریان فرهنگی با تجلیل از سرمایه گذاران خانه های تاریخی