مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-16اقتصادي

کشف مقبره هایی مملو از طلا


باستان شناسان مقبره های متعلق به عصر برنز را کشف کرده اند که مملو از طلا و سنگ های قیمتی است و می توان آن ها را در زمره برخی از غنی ترین مقبره های کشف شده در مدیترانه قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از لایوساینس، باستان شناسان با کاوش در قبرس صدها اثر باستانی از جمله سربندهایی از جنس طلای خالص را از مقبره اشراف زادگان عصر برنز کشف کردند.

این اکتشاف نشان دهنده ثروت عظیم مردمی است که در آنجا دفن شده اند؛ ثروتی که در جزیره قبرس حاصل شد از تجارت مس بود که در آن زمان فلز مهمی برای ساخت برنز محسوب می شد.

بسیاری از آثار تاریخی که در مقبره ها کشف شده اند، به عنوان تولیدات سایر تمدن های این منطقه همچون مینوسی های کرت ، مقدونی های یونان و مصریان باستان به قبرس وارد شده بودند.

به گفته باستان شناسان، کشف این اشیاء وارداتی تجارت وسیع منطقه مدیترانه در اواخر عصر برنز، یعنی فاصله 1640 تا 1050 پیش از میلاد را ثابت می کند.

باستان شناسان کاوش در مرکز تجارت عصر برنز واقع در سواحل جنوبی قبرس را از سال 2010 آغاز کرده بودند و مقبره های اشراف زادگان را در سال جاری میلادی کشف کردند.

در دو مورد از این مقبره ها بیش از 500 شیء تاریخی از جمله ظرف های سفالین ساخته شده در کرت ، یونان و ساردینیا ، جواهراتی ساخته شده از کهرباهای منطقه بالتیک ، سنگ های قیمتی همچون ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف مقبره هایی مملو از طلا

کشف مقبره هایی مملو از طلا