مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 19:252023-07-08بين الملل

پلیتیکو: ماکرون با تأسیس دفتر ناتو در ژاپن مخالف است


یک روزنامه آمریکایی نوشت، فرانسه با طرح اخیر ائتلاف ناتو با هدف افتتاح یک دفتر ارتباطی در ژاپن و گسترش دامنه دسترسی های این ائتلاف به آسیا مخالفت کرده و شکافی را در این ائتلاف امنیتی غربی در آستانه برگزاری اجلاس مهمش در هفته جاری به وجود آورده است.

- یک روزنامه آمریکایی نوشت، فرانسه با طرح اخیر ائتلاف ناتو با هدف افتتاح یک دفتر ارتباطی در ژاپن و گسترش دامنه دسترسی های این ائتلاف به آسیا مخالفت کرده و شکافی را در این ائتلاف امنیتی غربی در آستانه برگزاری اجلاس مهمش در هفته جاری به وجود آورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه آمریکایی پلیتیکو نوشت، مقام های ائتلاف ناتو از چند ماه قبل طرح تاسیس یک دفتر ارتباطی در ژاپن را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

این طرح می تواند منجر به تاسیس نخستین دفتر این ائتلاف نظامی در منطقه در ضمن روند فزاینده تنش ها بین غرب و چین شود.

به نوشته پلیتیکو، در پی تداوم جنگ روسیه و اوکراین؛ ائتلاف ناتو اجلاس سران این ائتلاف در هفته جاری در لیتوانی را به عنوان فرصتی برای کسب پیشرفت درباره این برنامه لحاظ می کند.

اما امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اصرار داشته یک چنین توسعه جغرافیایی تمرکز ناتو را از حوزه فعالیت اصلی اش در اقیانوس اطلس شمالی بیش از حد دور خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیتیکو: ماکرون با تأسیس دفتر ناتو در ژاپن مخالف است

پلیتیکو: ماکرون با تأسیس دفتر ناتو در ژاپن مخالف است