مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-15اجتماعي

آتش سوزی مراتع و جنگل ها؛ چهارمین تهدید در سنندج


 طبق بررسی های به عمل آمده غالب حریق های حادث شده در جنگل ها و مراتع استان کردستان در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات به صورت عمد و غیر عمد مکررا اتفاق می افتد.

- با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از سوی همگان ضروری است، چرا که آتش سوزی یک تهدید جدی برای مراتع و جنگل های استان است و به همین دلیل مردم باید با رعایت توصیه های حفاظتی، نسبت به مراقبت از عرصه های طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

علاوه بر دامداران، کشاورزان، باید گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت به خصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.

اطفای 220 مورد حریق در مرتع و پارک های جنگلی سنندج رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای امسال تا کنون 220 مورد عملیات اطفای حریق در مراتع، پارک های جنگلی و فضاهای سبز سطح شهر انجام شده است.

سهیل فضل وزیری اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع 755 عملیات اطفاء حریق در سنندج انجام شده که 298 مورد از این عملیات ها اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی مراتع و جنگل ها؛ چهارمین تهدید در سنندج

آتش سوزی مراتع و جنگل ها؛ چهارمین تهدید در سنندج