مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-18بين الملل

سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است


وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) مدعی شد که کره شمالی هیچ گزینه ای ندارد جز اینکه به دنبال خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت باشد «چرا که این امر یک تعهد قانونی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

- وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) مدعی شد که کره شمالی هیچ گزینه ای ندارد جز اینکه به دنبال خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت باشد چرا که این امر یک تعهد قانونی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت یک تعهد قانونی بین المللی است که به واسطه 11 قطعنامه متفق القول شورای امنیت بر کره شمالی اعمال شده و پیونگ یانگ چاره ای جز عمل به این تعهد ندارد.

این بیانیه در واکنش به اظهارات روز دوشنبه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و یکی از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور منتشر شد.

کیم یو-جونگ از سیاست های واشنگتن در رابطه با تقویت ائتلاف نظامی و بازدارنده اش با کره جنوبی انتقاد کرده و تاکید کرد که چنین اقداماتی تنها کار را برای پیونگ یانگ برای اینکه وارد مذاکره شود، سخت تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است

سئول: کره شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است