مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 02:252023-07-06سياسي

چرا گنبد حرم امام علی (ع) پرچم ندارد؟


کارشناس مسائل اسلامی با اشاره به دلیل نبودن پرچم بر گنبد حرم مطهر مولای متقیان گفت: پرچم نشانه و نمادی برای خونخواهی و تقاص است و تقاص خون امام علی (ع) توسط فرزند بزرگوار ایشان، - پرچمی که بالای گنبدهای مطهر ائمه اطهار علیهم السلام نصب شده، نشانه خونخواهی است و چون تقاص خون امام علی (ع) توسط فرزند بزرگوار ایشان، امام حسن (ع) از ابن ملجم ملعون گرفته شد، گنبد نورانی حرم آن حضرت پرچم ندارد.

حجت الاسلام مسعود داستانی، کارشناس مسائل دینی، در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: بر بالای گنبد حرم مطهر همه ائمه اطهار علیهم السلام پرچمی وجود دارد که در روزهای مختلف سال تعویض می شود.

در این میان تنها گنبد نورانی امام علی (ع) است که پرچمی بر بالای آن قرار ندارد.

کارشناس مسائل اسلامی با اشاره به دلیل نبودن پرچم بر گنبد حرم مطهر مولای متقیان گفت: پرچم نشانه و نمادی برای خونخواهی و تقاص است و تقاص خون امام علی (ع) توسط فرزند بزرگوار ایشان، امام حسن (ع)، از ابن ملجم ملعون گرفته شد.

در حالی که سایر ائمه اطهار علیهم السلام که به شهادت رسیدند، در انتظار قیام امام زمان (عج) هستند تا قاتلان ایشان را قصاص کنند.

داستانی همچنین یادآوری کرد: طبق عقیده برخی از عالمان دینی، پرچم بر روی گنبد امامان معصوم علیهم السلام، به این دلیل است که امام قبلی به شهادت رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گنبد حرم امام علی (ع) پرچم ندارد؟

چرا گنبد حرم امام علی (ع) پرچم ندارد؟