مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-19اقتصادي

توسعه پوشش گیاهی با اجرای طرح بوستان روستایی در کشور


مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک های سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: در مناطقی از کشور که فاقد جنگل هستند طرح بوستان روستایی برای توسعه پوشش گیاهی اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی کیادلیری عصر امروز در بازدید از ایستگاه تولید بذر چپرقویه واقع در شمال گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر جنگل کاری و پارک های سازمان جنگل ها و مراتع کشور برای مناطقی از کشور مانند شهرستان و روستاهای گنبدکاووس که فاقد جنگل و پارک جنگلی بوده طرحی به عنوان بوستان روستایی دارد که اجرای آن به توسعه پوشش گیاهی در منطقه کمک می کند.

وی تصریح کرد: در این طرح که بصورت مردمی و با همکاری دهیاران اجرا می شود، با توجه به ظرفیت و فضای روستا می توان بین 20 تا 100 هکتار از اراضی و محدوده روستاها را به کاشت درختان اختصاص داد که علاوه بر توسعه پوشش گیاهی، مردم روستا به صورت مستقیم از فواید آن بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک های سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: این طرح در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با هدف توسعه، غنی سازی مراتع و پوشش گیاهی است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوب شهرستان گنبدکاووس تلاش داریم تا با اجرای طرح بوستان روستایی در این شهرستان، این شهرستان را به عنوان منطقه موفق د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پوشش گیاهی با اجرای طرح بوستان روستایی در کشور

توسعه پوشش گیاهی با اجرای طرح بوستان روستایی در کشور