مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:202023-07-19اقتصادي

افزایش 50درصدی تولید کیک زرد/مکان 5نیروگاه اتمی جدید ایران کجاست؟


جانمایی نیروگاه های اتمی جدید در 5 استان ساحلی خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شمال نیز استان گلستان، - انجام شده است.

محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه توسعه چرخه سوخت هسته ای نیازمند بهره برداری از معادن است، گفت: در حال سرعت دادن به بهره برداری از معادن اورانیوم هستیم و ظرفیت تولید کیک زرد را امسال نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داده ایم و تا آخر سال 50 درصد دیگر را نیز افزایش خواهیم داد تا ظرفیت کیک زرد ما نسبت به سال 1400 دو برابر شود.

وی ادامه داد: همچنین با مشارکت بخش خصوصی و بخش های فعال صنعتی و معدنی در حال بهره برداری از عناصری همراهی که در معادن (آهن، کانسنگ، مس و…) وجود دارد، هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در جهت شکوفا کردن اقتصاد معدن و همچنین تسهیل چرخه صنعت هسته ای از طریق استفاده از معدن هستیم، افزود: در سال گذشته 2 معدن فعال داشتیم و در حال حاضر به 8 معدن رسیده ایم و انشاالله تا پایان سال به طور متوسط هر یک ماه یک بار، یک معدن جدید را بهره برداری خواهیم کرد و از این طریق حجم برداشت از معادن و بهره برداری به خصوص از معادن عمیقی که تا الان کم تر به آن توجه شده است، مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50درصدی تولید کیک زرد/مکان 5نیروگاه اتمی جدید ایران کجاست؟

افزایش 50درصدی تولید کیک زرد/مکان 5نیروگاه اتمی جدید ایران کجاست؟