مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 17:382023-07-19بين الملل

پیدا و پنهان همگرایی کشورهای عربی و آسیای مرکزی


شهر «جده» امروز میزبان نخستین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیای مرکزی بود که مورد توجه گسترده کارشناسان منطقه و رسانه ها قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه ، امروز در شهر جده عربستان نخستین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیای مرکزی برگزار می شود.

نشست امروز سران هم برای کشورهای آسیای مرکزی و هم برای کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس  و به خصوص عربستان سعودی که علاقه مند به گسترش حضور و نفوذ خود در جهان اسلام و از جمله آسیای مرکزی است، اهمیت بسزایی دارد.

در عین حال باید دید که سران بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، عمان و عربستان سعودی از یک سو و ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان از سوی دیگر به چه توافقاتی دست خواهند یافت.

شایان ذکر است که در ماه سپتامبر سال 2022، ریاض میزبان نخستین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آسیای مرکزی بوده است.

در پایان این نشست، برنامه اقدام مشترک برای سال های 2023-2027 به تصویب رسیده که تشریح اقدامات لازم جهت تقویت همکاری ها در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی بخشی از آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا و پنهان همگرایی کشورهای عربی و آسیای مرکزی

پیدا و پنهان همگرایی کشورهای عربی و آسیای مرکزی