مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-16اقتصادي

کشت فراسرزمینی، راهکار برون رفت از معضل کم آبی


کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون رفت از معضل کم آبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بهار، مجتبی فیض اللهی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اظهار کرد: کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون رفت از معضل کم آبی است و کشاورزان می توانند از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه با توجه به اقلیم، خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی بهره گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل شهرستان بهار سالانه 280 هزار تن سیب زمینی و 25 هزار تن سیر در این شهرستان تولید می شود.

فرماندار شهرستان بهار گفت: دو واحد فرآوری سیب زمینی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و علاوه بر این 300 هزار تن سیب زمینی توسط کشاورزان بهار خارج از استان تولید و اوایل پاییز به شهرستان منتقل می شود.

وی از وجود 58 واحد سردخانه بالای صفر در شهرستان بهار خبر داد و گفت: این واحدها با 150 هزار تن ظرفیت در حال فعالیت هستند و 43 واحد دیگر نیز با 150 هزار تن ظرفیت در حال ساخت است.

فیض اللهی تصریح کرد: 62 واحد صنایع تبدیلی شوریجات، ترشیجات رب و مربا با ظرفیت سالانه 903 هزار تن فعالیت می کنند که بخشی نیز صادر می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تولید سیر در استان همدان و شهرستان بهار و ضرورت نگهداری و فرآوری این محصول، ایجاد انبارهای ویژه نگهداری سیر و سرمایه گذار در این حوزه ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت فراسرزمینی، راهکار برون رفت از معضل کم آبی

کشت فراسرزمینی، راهکار برون رفت از معضل کم آبی