مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 04:352023-07-12اجتماعي

درخشان ترین سیاره فراخورشیدی رصد شد


تلسکوپ فضایی چیاپس(CHEOPS) متعلق به آژانس فضایی اروپا درخشان ترین سیاره ی فراخورشیدی در فضا را به تصویر می کشد که اندازه ای مشابه سیاره نپتون دارد.

- تلسکوپ فضایی چیاپس(CHEOPS) متعلق به آژانس فضایی اروپا درخشان ترین سیاره ی فراخورشیدی در فضا را به تصویر می کشد که اندازه ای مشابه سیاره نپتون دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، این سیاره ی فراخورشیدی فوق العاده داغ در کمتر از یک روز به دور ستاره ی میزبان خود می چرخد و با ابرهای فلزی بازتابنده نور پوشیده شده است که باعث می شوند این سیاره مانند یک گلوله ی آینه ای بدرخشد.

ماموریت چیاپس آژانس فضایی اروپا اولین ماموریت فضایی است که به مطالعه ی ستاره های درخشان و نزدیک که میزبان سیارات فراخورشیدی هستند، اختصاص داده شده است.

از سال 2019، هدف این ماموریت مشاهده ی جهان های بیگانه و انجام مشاهدات با دقت بالا روی اندازه ی سیاره در هنگام عبور از مقابل ستاره میزبان خود بوده است.

اکنون این ماهواره ثابت کرده که در ثبت تصاویری از بزرگترین آینه شناخته شده در کیهان توانایی دارد و از درخشان ترین سیاره ی فعلی یعنی زهره که لایه ای از ابر ضخیم آن، حدود 75 درصد از نور خورشید را منعکس می کند، پیشی گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشان ترین سیاره فراخورشیدی رصد شد

درخشان ترین سیاره فراخورشیدی رصد شد