مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-04بين الملل

ادعای عجیب کویت در خصوص میدان گازی آرش


وزیر نفت کویت در اظهاراتی عجیب مدعی شد که میدان گازی آرش برای کشورش و عربستان است و ایران باید ابتدا به ترسیم مرزهای دریایی پایبند باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از الجزیره، درحالی که جمهوری اسلامی ایران اخیرا اعلام کرد میدان گازی تعین تکلیف نشده ای میان ایران و عربستان وجود ندارد، سعد البراک، معاون نخست وزیر و وزیر نفت کویت در ادعایی عجیب گفت که کشورش به طور کامل مواضع و اقدامات ایران در این خصوص را نمی پذیرد.

وی مدعی شد که میدان گازی آرش یک منبع و ثروت طبیعی برای عربستان و کویت است و تا زمان ترسیم مرزهای دریایی هیچ طرف دیگری در آن حق ندارد.

اخیرا محسن خجسته، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون میدان نفتی مشترک تعیین تکلیف نشده ای بین ایران و عربستان وجود ندارد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

وی گفت: برای همه میدان های مشترک بین ایران و عربستان برنامه و مصوبه های لازم برای افزایش تولید و نگهداشت توان تولید دریافت شده است.

خجسته مهر تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل توجهی را برای اجرای طرح توسعه این میدان در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده ایم و با آماده شدن شرایط، حفاری را در میدان آرش آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای عجیب کویت در خصوص میدان گازی آرش

ادعای عجیب کویت در خصوص میدان گازی آرش