مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-16پزشكي

کدام بیماران به کاشت حلزون شنوایی نیاز دارند؟


یک متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر لزوم توجه والدین به سن طلایی کاشت حلزون برای کودکان گفت: گاه با وجود این که تست های شنوایی حکایت از ناشنوایی دارد اما پذیرش این مساله برای خانواده ها بسیار سخت است و این نپذیرفتن موجب تاخیر در درمان می شود و همین امر .

- ایسنا/خوزستان یک متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید بر لزوم توجه والدین به سن طلایی کاشت حلزون برای کودکان گفت: گاه با وجود این که تست های شنوایی حکایت از ناشنوایی دارد اما پذیرش این مساله برای خانواده ها بسیار سخت است و این نپذیرفتن موجب تاخیر در درمان می شود و همین امر می تواند آسیب های زیادی از نظر گفتاری و روانشناسی به کودک وارد کند و پیشرفت کودک را به عقب بیندازد.

دکتر نادر صاکی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چگونگی تشخیص کم شنوایی یا ناشنوایی اظهار کرد: تشخیص کم شنوایی یا ناشنوایی در ایران به اندازه ای پیشرفته است که بلافاصله پس از تولد نوزاد، امکان تشخیص وضعیت شنوایی وجود دارد.

بررسی نوزاد در بدو تولد موجب می شود مداخلات پزشکی برای اصلاح مشکل سریع تر انجام شود.

وی افزود: در صورتی که نتیجه غربالگری یک نوزاد، سالم باشد امکان تکرار غربالگری برای تاکید سلامت شنوایی نوزاد پس از شش ماه وجود دارد و این کار در بیمارستان های دولتی و مراکز بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام بیماران به کاشت حلزون شنوایی نیاز دارند؟

کدام بیماران به کاشت حلزون شنوایی نیاز دارند؟