مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:502023-07-11پزشكي

کپک ها با حرارت از بین می روند؟


یک کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان گفت: دمای بالا قادر به از بین بردن کپک ها نیست بلکه گرما و رطوبت بالا باعث می شود که رشد کپک ها تسریع شود.

- جی پلاس ، زهرا آزاد شهرکی در خصوص کپک مواد غذایی و میوه و سبزیجات، اظهار کرد: هزاران نوع مختلف کپک وجود دارد و تقریباً در هر محیطی یافت می شود، می توان گفت کپک روش بازیافت طبیعت است که علاوه بر اینکه در غذا وجود دارد، می توان آن را در داخل خانه در شرایط مرطوب نیز یافت.

سلامت نیوز نوشت؛ وی با اشاره به اینکه کپک می تواند تقریباً روی همه غذاها کپک رشد کند، افزود: برخی از انواع غذاها نسبت به سایرین مستعد رشد کپک هستند، غذاهای تازه با محتوای آب بالا آسیب پذیرتر هستند، از طرفی مواد نگهدارنده احتمال رشد کپک ها و همچنین رشد میکروارگانیسم ها را کاهش می دهند.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: در دنیا صدها کپک وجود دارد با مصرف مواد غذایی بخشی از کپک ها را وارد بدن می کنیم که بسیاری از این کپک ها بیماری زا نیستند اما اگر مقدار زیادی از کپک ها مصرف شود می توانند خطر ساز باشند به عبارتی بدن انسان می تواند تا حدودی در مقابل کپک ها مقاومت کند، اما برخی از کپک ها خطرناک و یا کشنده هستند و حتی با یک بار مصرف هم مشکل ایجاد، پس بهتر است احتیاط شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کپک ها با حرارت از بین می روند؟

کپک ها با حرارت از بین می روند؟