مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-11پزشكي

مهم ترین چالش 2 کلان بیمارستان پایتخت/ کمبود 4000 نیروی پرستاری


افتتاح دو کلان بیمارستان پایتخت با 1821 تخت، این سئوال را به ذهن متبادر می سازد که این دو مرکز درمانی چه تعداد کادر پرستاری نیاز دارد تا بتواند خدمات ارائه بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با افتتاح دو کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) و غدیر، به فاصله چند ماه از یکدیگر، همه نگاه ها را از سراسر کشور معطوف خود ساخت.

آن طور که وزیر بهداشت عنوان داشته است، این دو بیمارستان فقط برای تهران نیست و بیماران از نقاط مختلف کشور می توانند از خدمات این دو بیمارستان استفاده کنند که البته جای بحث دارد.

اما، در حال حاضر، مهم ترین چالش این دو کلان بیمارستان با 1821 تخت، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به خصوص، کادر پرستاری است.

در شرایط کنونی و قبل از افتتاح این دو کلان بیمارستان در دو نقطه پایتخت، شاهد کمبود کادر پرستاری به تعداد حداقل 100 هزار نفر بودیم.

یعنی اگر این تعداد نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور جذب شوند، می توان خدمات استاندارد پرستاری به مردم ارائه داد که رضایتمندی آنها فراهم شود و نیروی پرستاری هم دچار فرسودگی نشود.

اما، آنچه مشخص است، معضل کمبود نیروی پرستاری در کشور، حالا حالاها مرتفع نخواهد شد و بیمارستان ها مجبورند از نیروهای پرستاری در دو شیفت کاری و اضافه کاری های اجباری استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالش 2 کلان بیمارستان پایتخت/ کمبود 4000 نیروی پرستاری

مهم ترین چالش 2 کلان بیمارستان پایتخت/ کمبود 4000 نیروی پرستاری