مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 07:302023-07-21فرهنگي

محمدجواد شبیری نمایشگاه همچنان جاری


نمایشگاه مروری بربازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری»، تا 22 شهریورماه دایر است و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.

- نمایشگاه مروری بربازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان همچنان جاری ، تا 22 شهریورماه دایر است و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.

در بخشی از یادداشتی که برای این نمایشگاه نوشته شده، آمده است: هنر عاشورایی، چنان ریشه در نهاد مردمان این سرزمین دارد که هنرمند دلباخته را به سوی این مفهوم جاری، رهنمون ساخته است.

هنرمندان که وامدار تعهد ازلی خویش اند، آثارشان را در هر کالبدی از جمله: شعر، کتابت، نگارگری، تصویر سازی، کتیبه نگاری، شمایل پردازی، پرده خوانی، نمایش های آییینی و آواها و نواهای موسیقیایی، به ساحت سالار شهیدان تقدیم نموده اند.

هنر نقش و رنگ نیز سهم خود را برای بیان نبرد خون وشمشیر ادا کرد و همچنان با شمایلی نو، از این حماسه سخن می گوید تا هنرهای تجسمی در این روزگار، قالبی گویا و رسا برای بیان حماسه عظیم عاشورا باشند.

جریان این شیدایی، در گذر زمان، از نقاشی های قهوه خانه و پرده نقالی گرفته، تا رد پایش در آثار مکتب سقاخانه و روایت های هنرمندان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مشهود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدجواد شبیری نمایشگاه همچنان جاری

محمدجواد شبیری نمایشگاه همچنان جاری