مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-16سياسي

زیارت با «هنر» در زیست اجتماعی مردم جاری می شود


هنر به دلیل اینکه مخاطب را دچار درگیری عاطفی می کند و احساسات فرد را به کار می گیرد، ظرفیت تأثیرگذاری گسترده تری دارد و از آنجایی که مهم ترین ابزار ما هنر است باید برای اینکه بتوانیم مقوله زیارت را در زیست جاری و اجتماعی مردم .

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر حوزه زیارت گفت: هنر به دلیل اینکه مخاطب را دچار درگیری عاطفی می کند و احساسات فرد را به کار می گیرد، ظرفیت تأثیرگذاری گسترده تری دارد و از آنجایی که مهم ترین ابزار ما هنر است باید برای اینکه بتوانیم مقوله زیارت را در زیست جاری و اجتماعی مردم جریان ببخشیم توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

محمدجواد استادی، در سلسله سخنرانی‎ های علمی با محوریت الهیات زیارت و علوم اجتماعی که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص جایگاه هنر در امتداد اجتماعی زیارت، اظهار کرد: زیارت یکی از مفاهیم و پنداره هایی است که در خاطره زیستی ما وجود دارد و نقشی که زیارت در زیست ما و در طول تاریخ داشته، می تواند یک روح مشترک مورد اجماع یک جامعه باشد، جامعه ای که مذاهب و یا ادیان مختلف در کنار هم زیست می کنند.

وی افزود: در جامعه ایرانی اقلیت های مذهبی وجود دارد که به عنوان یک دال مرکزی معنابخش در عرصه های محسوس زندگی عمومی ورود کرده و منجر به ارتقای نظام اجتماعی در مسیر حرکت جامعه به طرف آرمان های کلان و اصلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارت با «هنر» در زیست اجتماعی مردم جاری می شود

زیارت با «هنر» در زیست اجتماعی مردم جاری می شود