مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 15:592023-07-11اقتصادي

کشف سکه با عیار پایین در بازار شیراز


رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس از کشف سکه با عیار پایین در یکی از واحدهای صنفی شیراز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید رضا ایزدی با بیان این خبر گفت: یکی از شهروندان شیرازی با مراجعه به واحد بازرسی این سازمان، عنوان کرد 47 سکه تمام بهار آزادی را از یکی از طلافروشان شیراز خریداری کرده اما به نظر می رسد این سکه ها تقلبی است.

وی افزود: برای مشخص شدن این موضوع، 47 سکه به اتحادیه صنف طلا و جواهر شیراز برای کارشناسی اصل و یا تقلبی بودن آن و همچنین کارشناسی سنجش عیار سکه ها ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: هرچند که نحوه تشخیص سکه تقلبی از اصل برای افراد عادی مشکل است، ولی باید دانست که سکه هایی که توسط بانک مرکزی ضرب می شود دارای عیار هزار در 900 است، در حالی سکه های تقلبی این عیار را ندارند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: کارشناس اتحادیه یاد شده با سنجش عیار سکه ها متوجه شد که 16 سکه با عیار هزار در 900 است و 31 سکه دیگر عیارشان بین 735 تا 893 است و تخلف تقلب و کم فروشی سکه ها محرز شد.

به گفته وی با توجه به نتیجه کارشناسی پرونده تقلب و کم فروشی برای این واحد صنفی به ارزش بیش از 842 میلیو ن و 572 هزار ریال تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سکه با عیار پایین در بازار شیراز

کشف سکه با عیار پایین در بازار شیراز