مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:502023-06-27فرهنگي

جشنواره عروسکی مبارک ظرفیت های جهانی تمدن سازایران رانمایش می دهد


معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک پیام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک پیامی را صادر کرد.

در متن پیام معاون هنری وزیر ارشاد چنین آمده است: تکامل و تکمیل هنرهای نمایشی، یقینا همزاد آدمی در طول تاریخ و همراز او در زیست ذهنی و جهان فکری او بوده است.

در این سیر و مسیر، این گونه هنری توانسته است از گذشته های دور با ساده ترین ابزار تا بهره گیری از امکانات نو، همواره تخیّلات و آرزوهای آدمی و میل او به برقراری ارتباط با همنوع یا تصوّر خود از نیروهای برتر طبیعی یا تمایل به جاودانگی و تحسین او از حقیقت های والای معنوی را به صحنه تماشا بیاورد.

در این فرایند، پیکره های دست ساز او با سابقه ای نزدیک به چهار هزار سال در این مرز پرگهر، نمایشگر وفادار تلاش های نمادین و پیوسته انسانی بوده است و رمز تداوم این تلاش چند هزار ساله را هم باید در مقبولیّت و صمیمیّت مضامین مردمی و سادگی ذهن و دلمشغولی ها و عواطف او، و نوع خوانش هنرمند از زندگی و زیستن در این دنیای غریب دانست؛ افزون برگفته های پیشین، باید به هوشمندی و توانمندی هنری آفرینشگران این پیکرک ها و عروسک ها توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره عروسکی مبارک ظرفیت های جهانی تمدن سازایران رانمایش می دهد

جشنواره عروسکی مبارک ظرفیت های جهانی تمدن سازایران رانمایش می دهد