مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 13:262023-07-07سياسي

پرده وزیر عقل، داستان از مولود تا موعود کعبه در اصفهان طراحی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، پرده خوانی در ایران یکی از هنرهای نمایشی عامه با قدمت دیرینه به شمار میرود.

این هنر به بیان واقعه عاشورا و دیگر وقایع مذهبی که با نقاشی بر روی پرده کشیده شده است، می پردازد.

در این هنر به فردی که داستان نقاشی بر روی پرده را با بیان شیوا و تاثیر گذار و آهنگین برای دیگران نقل می کند پرده خوان یا مرشد می گویند.

  بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با مدیریت حجت الاسلام مهدی نیلی پور در اصفهان چند سالی است که در عرصه تبلیغ مهدویت به عنوان یک تجربه در مهارت تبلیغاتی، پرده فاخری را با عنوان قدرت اسلام ویژه انتقال معارف مهدویت و روایتگری معارف مهدویت تولید کرده است.

تولید این پرده با استقبال مردم روبرو شده است به گونه ای که  تاکنون بیش از 800 نسخه از این پرده در ایران و جهان توزیع شده است همچنین نیمه شعبان امسال بیش از هزار مجلس پرده خوانی مهدویت در ایران برگزار شد.

استقبال خوب مردم از پرده خوانی سبب شد تا بنیاد مهدویت و آینده پژوهی از هنر پرده خوانی برای تبلیغ معارف مهدویت و معارف اسلامی بیشتر استفاده کند.

حجت الاسلام نیلی پور مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی درخصوص استفاده از ظرفیت پرده خوانی در تبلیغ معارف مهدویت اظهار داشت: وقتی از هنر پرده خوانی استفاده کردیم متوجه شدیم با استفاده از این هنر پیام د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرده وزیر عقل، داستان از مولود تا موعود کعبه در اصفهان طراحی شد

پرده وزیر عقل، داستان از مولود تا موعود کعبه در اصفهان طراحی شد