مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 17:552023-06-30بين الملل

تداوم اتهام زنی پهپادی شورای اروپا علیه ایران


جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به کارگیری در جنگ اوکراین رد و تصریح کرده است که هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.

- سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه بروکسل، با صدور بیانیه ای مشترک ادعای بی اساس مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده و خواستار توقف همکاری های ادعایی، در این زمینه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر، ادعا شده است: شورای اروپا ادامه حمایت نظامی از جنگ تجاوزکارانه روسیه توسط ایران و بلاروس را محکوم می کند.

بلاروس باید به نیروهای مسلح روسیه اجازه استفاده از خاک خود از جمله برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی بدهد و ایران نیز باید ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که غرب به رهبری آمریکا از ماه ها پیش و همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعای مردود مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ را مطرح کرده است.

آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی را مطرح کرد و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم اتهام زنی پهپادی شورای اروپا علیه ایران

تداوم اتهام زنی پهپادی شورای اروپا علیه ایران