مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 14:452023-06-30سياسي

آِیت الله علم الهدی: دشمنی طاغوت تمام نشدنی و در حال تشدید و تقویت است


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با بیان این که باید پایداری خود را در مقام اعتقاد و باور به شعائر دینی تقویت کنیم، گفت: دشمنی طاغوت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در روز گذشته در خطبه دوم نماز عید قربان، نکته ای مطرح شد و قرار شد در خطبه دوم نماز جمعه این بحث ادامه پیدا کند.

براساس آن چه دیروز گفته شد، برائت از مشرکین دارای پشتوانه و سند قرآنی است که نشان می دهد باید در مراسم حج وجوب پیدا کند؛ تا جایی که خداوند عالم در قرآن نیز تصریح دارد که خود و پیامبرش از مشرکین بیزار هستند.

وی افزود: اینکه گفته می شود باید از مشرکین اعلام برائت شود و در این تأکید، عبارت مشرک حتی بیشتر از کافر موردتوجه قرار گرفته، نشان از مسئله ای است که باید به آن توجه شود.

ایمان به طاغوت، مصداق شرک به پروردگار است نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح سه قالب شرک به پروردگار خاطرنشان کرد: مشرکین که در صدر اسلام در وجود بت پرستان تعریف می شدند، امروزه در محتوا و ظاهر تسری یافته اند.

بت که در گذشته نمادی از سنگ و چوب بود و بت پرستان آن را می پرستیدند، دو معنای دیگر نیز دارد؛ بت اول که از سنگ و چوب است، نوع دوم از بت نیز همان مطامع و هوس های نفس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آِیت الله علم الهدی: دشمنی طاغوت تمام نشدنی و در حال تشدید و تقویت است

آِیت الله علم الهدی: دشمنی طاغوت تمام نشدنی و در حال تشدید و تقویت است