مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 15:002023-06-26سياسي

اهمیت ثبت آثار میراث فرهنگی ایران در یونسکو


رییس بخش فرهنگ دفتر یونسکو در بانکوک از راه اندازی مرکز میراث فرهنگی ناملموس در تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، فنگ جینگ رییس بخش فرهنگ دفتر یونسکو در بانکوک و نماینده یونسکو در شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران امروز دوشنبه 5 تیر 1402 که به صورت برخط در پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در تهران که در هتل لاله برگزار شد، بیان کرد: یونسکو اختیارات ویژه ای برای اینکه از میراث فرهنگی حفاظت کند، دارد و در این زمینه 6 کمیسیون تشکیل شده و ابزارهایی را نیز برای حفاظت از میراث فرهنگی به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه انگیزه ها، استانداردها و ابزارهای مهمی برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در کنوانسیون 2003 وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که این مسیر در راستای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس ادامه داشته باشد.

فنگ جینگ با اشاره به عضویت 180 کشور از آسیا و اقیانوسیه در این کنوانسیون ادامه داد: نهادها و موسسات ذی نفع در سراسر دنیا با سازمان یونسکو برای ترویج میراث فرهنگی و ایجاد گفت وگو بین کشورهای عضو و همکاری های فی مابین و چند جانبه همکاری دارند.

رییس بخش فرهنگ دفتر یونسکو در بانکوک و نماینده یونسکو در شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران با ابراز امیدواری از اینکه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت ثبت آثار میراث فرهنگی ایران در یونسکو

اهمیت ثبت آثار میراث فرهنگی ایران در یونسکو