مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-27اقتصادي

صنعت گردشگری دریایی در سواحل مکران رونق می گیرد


گردشگری دریایی به دلیل نیاز به زیرساخت های ویژه و تا حدودی ناشناخته بودن آن برای مردم و مسئولان، مورد غفلت بسیار بوده،اما مسئولان اعلام کرده اند این بخش در سواحل مکران رونق می گیرد .

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: صنعت گردشگری بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید، بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال و رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند و بر همین اساس یکی از راهبردهای لازم که امروزه در اغلب کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته، توسعه و گسترش گردشگری در نواحی محروم و دارای پتانسیل گردشگری است.

سیستان و بلوچستان با دارا بودن 300 کیلومتر خط ساحلی در امتداد سواحل مَکُران از استعداد بالقوه ای برای گسترش توریسم و گردشگری دریایی برخوردار است که بهره گیری از این ظرفیت خود عاملی مهم برای رشد اقتصادی این استان محسوب می شود.

صنعت گردشگری و توریسم جزو صنایع سودآور به شمار می آید، به طوری که منبع درآمد اصلی برخی کشورها، فعالیت های گردشگری و توریسم است، از سویی چند دهه ای است که شاهد رشد صنعت گردشگری در همه جای دنیا هستیم.

صنعت گردشگری کشور با همه مزیت هایی که دارد سال هاست افتان و خیزان در کنار سایر بخش های اقتصادی کشور به حرکت خود ادامه داده، اما هرگز حرفی برای گفتن نداشته و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت گردشگری دریایی در سواحل مکران رونق می گیرد

صنعت گردشگری دریایی در سواحل مکران رونق می گیرد