مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-01پزشكي

ارتباط کتاب خواندن و عملکرد شناختی بهتر دوران نوجوانی


تحقیقی که روی بیش از 10هزار نوجوان در ایالات متحده انجام شد نشان داد، کودکانی که در اوایل زندگی برای لذت کتاب خواندن را شروع می کنند، در آزمون های شناختی بهتر عمل می کنند و زمانی که وارد دوره نوجوانی می شوند از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی تحقیقی که روی بیش از 10هزار نوجوان در ایالات متحده انجام شد نشان داد، کودکانی که در اوایل زندگی برای لذت کتاب خواندن را شروع می کنند، در آزمون های شناختی بهتر عمل می کنند و زمانی که وارد دوره نوجوانی می شوند از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، محققان در بریتانیا و چین دریافتند که 12 ساعت در هفته بهترین مقدار مطالعه خواهد بود و این میزان با بهبود ساختار مغز مرتبط است و احتمالا به توضیح این یافته ها کمک کند.

خواندن برای لذت بردن می تواند یک فعالیت مهم و لذت بخش دوران کودکی باشد.

برخلاف گوش دادن و زبان گفتاری که در کودکان خردسال به سرعت و به آسانی رشد می کند، خواندن یک مهارت آموزش داده شده است و از طریق یادگیری صریح در طول زمان به دست می آید و توسعه می یابد.

در دوران کودکی و نوجوانی، مغز ما رشد می کند و این زمان مهمی برای ایجاد رفتارهایی است که از رشد شناختی ما حمایت می کنند و سلامت مغز را ارتقا می دهند، با این حال، تاکنون مشخص نبوده است که تشوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط کتاب خواندن و عملکرد شناختی بهتر دوران نوجوانی

ارتباط کتاب خواندن و عملکرد شناختی بهتر دوران نوجوانی