مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-07سياسي

حجاب عامل حضور زنان در فعالیت های اجتماعی است


حجاب در اسلام برای حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی است.

- گرگان- امام جمعه موقت گرگان گفت: حجاب در اسلام برای حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های امروز نماز جمعه گرگان با اشاره به اینکه در اجتماع بزرگ 120 هزار نفری روز غدیر بانوان زیادی شرکت کرده و پیامبر اکرم (ص) باعث حضور زنان در غدیر خم شد، اظهار کرد: حجاب در اسلام برای حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی همچون غدیر در نظر گرفته شده و فلسفه حجاب برای فعالیت و امنیت بانوان در اجتماع است.

وی با اشاره به اینکه حادثه غدیر برای جامعه و اسلام بسیار مهم است، افزود: عدم تبلیغ آن همانند عدم تبلیغ پیامبر اکرم (ص) در نظر گرفته شده و خداوند پیامبر را در امنیت کامل برای رسالت ابلاغ این مهم نوید می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 120 هزار نفر همراه پیامبر اسلام (ص) راهی مکه شدند، اظهار کرد: دو سخنرانی در موقعیت حساس یکی در سرزمین منا و دیگری در مسجد خیف انجام شد که حدیث ثقلین در آنجا بیان شد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه همه مردم به سوی سرزمین غدیر خم حرکت کردند و بعد نماز ظهر خطبه مفصلی توسط پیامبر اکرم (ص) بیان شد، گفت: سخن مشهور من کنت مولی و هذا علی مولی بیان شد و حضرت علی (ع) به عنوان خلیفه معرفی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب عامل حضور زنان در فعالیت های اجتماعی است

حجاب عامل حضور زنان در فعالیت های اجتماعی است