مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-20اقتصادي

شناسایی 16 هزار خانه خالی در کرمانشاه


سرپرست اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 16 هزار خانه خالی در کرمانشاه، گفت: تمامی مستأجران و مالکان برای قراردادهای خود باید کد رهگیری دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، رامین الماسی سرپرست اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، از برخورد با مالکان خانه های خالی از سکنه که اطلاعات ملک خود را در سامانه املاک ثبت نکرده با در نظر گرفتن تخفیف ویژه مالیاتی برای صاحبخانه هایی که واحدهای خود را براساس نرخ مصوب اجاره می دهند؛ خبر داد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیأت دولت در نشست شورای مسکن و براساس اطلاعات بدست آمده در اجرایی سازی قانون مالیات بر خانه های خالی مالکان 120 روز فرصت دارند تا در سامانه ملی املاک اطلاعات خود را ثبت کنند.

اگر واحدها خالی بماند و تعیین و تکلیف نشود طبق اعلام امور مالیاتی در سال اول 6 برابر، سال دوم 12 و سال سوم 18 برابر مالیات صادر می شود اما اگر واحدهای خود را اجاره دهند تا زیربنای 120 متر مشمول مالیات می شوند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن، اجاره بها و همچنین افزایش نظارت ها بر بنگاه های معاملات املاک قراردادهای اجاره ، از افزایش اجاره بها جلوگیری خواهد کرد که در این راستا کارگروهی با همکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 16 هزار خانه خالی در کرمانشاه

شناسایی 16 هزار خانه خالی در کرمانشاه