مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 18:002023-07-08بين الملل

صعود هند در سایه واقع گرایی و توجه به منافع ملی


طی دوران تحریم ایران، کشور هند از فرصت خرید نفت و مشتقات پتروشیمی از ایران و فروش محصولات از جمله برنج به ایران استفاده بهینه کرد.

با بروز بحران اوکراین دهلی نو ضمن حفظ روابط خود با همه طرفهای درگیر، - محمد حسین بنی اسدی، دیپلمات و کارشناس سیاست خارجی در یادداشت اختصاصی برای جماران نوشت: حزب کنگره هند در سال 1885توسط آلن اکتاوین هیوم انگلیسی و تعدادی از نخبگان هندی ایجاد شد.

در این سال ها اکثریت قریب به اتفاق مردم هند گرفتار امرار معاش زیر سلطه انگلیس بودند و صرفا قشر محدود و معدودی از ثروتمندان فرصت تحصیل و اعزام فرزندان خود برای تحصیل به انگلیس و آشنایی با دنیای جدید داشتند.

در زمره این قشر مهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو بودند که از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شدند، البته انگلیسی ها هم بی تمایل نبودند که تعدادی از هندی ها برای آموزش به انگلیس بروند و بعد از تحصیل به عنوان بروکرات در سرزمین هند تحت سلطه عهده دار مسئولیت شوند .

با آغاز جنبش ملی هند دو نفر از همین فارغ التحصیلان انگلیس نقش فوق العاده مهمی در شکل دهی به هند جدید ایفا و شالوده هند را پایه گذاری کردند.

یکی از این چهره ها مهاتما گاندی بود که با ایده عدم خشونت و عدم تنفر راهگشای استقلال هند با حد اقل تلفات انسانی شد( جدایی پاکستان بر اساس فرضیه دو ملت سیاه ترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود هند در سایه واقع گرایی و توجه به منافع ملی

صعود هند در سایه واقع گرایی و توجه به منافع ملی