مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-01پزشكي

مقاومت میکروبی؛ تهدیدی برای سلامت عمومی


کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروهای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استفاده غیرمنطقی از داروهای آنتی میکروبیال را باعث بروز مقاومت میکروبی و یکی از مهمترین تهدیدها برای سلامت عمومی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نازلی نادر با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی عمومی و جهانی درخصوص مقاومت میکروب ها به داروهای آنتی میکروبیال، گفت: این موضوع از معضلات جدی در درمان عفونت ها محسوب می شود.

وی با اشاره به تاثیر داروهای آنتی میکروبیال بر رشد میکروارگانیسم ها، خاطرنشان کرد: این داروها شامل آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضدباکتری، ضدویروس، ضدقارچ و ضدانگل است که برای درمان عفونت ها استفاده می شود اما مردم بیشتر با واژه آنتی بیوتیک آشنایی دارند که زیر مجموعه داروهای آنتی میکروبیال است.

مقاومت میکروبی؛ تهدیدی مهم برای سلامت عمومی این دکتر داروساز با اشاره به مقاوم شدن میکروب ها در برابر داروها، گفت: وقتی باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها به طرقی تغییر یافته و داروها بر آن ها بی اثر باشد، مقاومت میکروبی رخ داده و درمان عفونت ها را بسیار مشکل و یا غیرممکن می کند.

وی مقاومت میکروبی را یکی از مهمترین تهدیدها برای سلامت عمومی ذکر کرد و افزود: محققان برآورد کردند که در سال 2019، مقاومت به آنتی میکروبیال ها عامل مرگ یک میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت میکروبی؛ تهدیدی برای سلامت عمومی

مقاومت میکروبی؛ تهدیدی برای سلامت عمومی