مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 20:152023-07-20اقتصادي

تمرکز همکاری های اقتصادی ایران بر همسایگان، آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا


معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آینده اقتصادی ایران در آفریقاست، گفت: در دولت سیزدهم اولویت همکاری با همسایگان است اما به طور موازی با آفریقا و آمریکای لاتین و شرق آسیا کار می کنیم.

- ایسنا/همدان معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آینده اقتصادی ایران در آفریقاست، گفت: در دولت سیزدهم اولویت همکاری با همسایگان است اما به طور موازی با آفریقا و آمریکای لاتین و شرق آسیا کار می کنیم.

مهدی صفری پنجشنبه 29تیرماه در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان همدان، با بیان اینکه بازار همسایه های کشور از دست رفته بودند، اظهار کرد: حدود دوازده سال پیش رابطه تجاری با ترکمنستان 6 میلیارد بود در دو سال گذشته 120میلیارد شده است.

وی با اشاره به تدابیر وزارت خارجه برای ارز آوری برای کشور، تصریح کرد: واردات هم ارز آوری دارد، انتقال تکنولوژی و خودکفا کردن خودمان نیز ارز آوری است.

او با تاکید بر توسعه بازار و در کنار آن ایجاد بازارهای جدید، افزود: در صادرات تثبیت بازار موجود و توسعه بازار و در کنار آن ایجاد بازارهای جدید را خواهیم داشت.

صفری با بیان اینکه در یک سال گذشته بازار چین را به ویژه با محصولات استان همدان ایجاد کردیم، ادامه داد : زعفران، عسل، مرکبات، سیب، کیوی و پای مرغ محصولاتی هستند که در یک سال گذشته به چین صاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز همکاری های اقتصادی ایران بر همسایگان، آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا

تمرکز همکاری های اقتصادی ایران بر همسایگان، آفریقا، آمریکای لاتین و شرق آسیا