مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 20:552023-07-08بين الملل

توافق ایران و عراق بر گذرنامه خاص اربعین


دولت های ایران و عراق برای صدور گذرنامه خاص و ویژه اربعین به توافق رسیدند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام احمد وحیدی شنبه در حاشیه دیدار وزرای کشور ایران و عراق در محل مرزبانی منطقه سه بدره عراق با حضور در جمع خبرنگاران این 2 کشور، ضمن اشاره به توافق دولت عراق مبنی بر صدور گذرنامه ویژه اربعین، گفت: هماهنگی های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتیِ مورد نیاز، صورت گرفت.

وی افزود: در مجموع هفت مرز شامل 6 مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال تجهیزات مواکب در نظر گرفته شد که این موضوع نشان از عمق روابط و تلاش کشورهای ایران و عراق در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.

وزیر کشور یادآور شد: اقدامات ملت و دولت عراق برای ایجاد هماهنگی و بسترسازی مناسب به منظور برگزاری اربعین باشکوه و پرشور ارزشمند و قابل قدردانی است.

لزوم افزایش گیت های تردد و ساماندهی وضعیت حمل و نقل در داخل خاک عراق وحیدی همچنین در دیدار با همتای عراقی خود خواستار ساماندهی وضعیت حمل و نقل در کشور عراق و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در ایام اربعین شد و از وزیر کشور عراق خواست تا تمهیدات لازم برای عبور و مرور اتوبوس ها در پایانه زرباطیه و برعکس فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و عراق بر گذرنامه خاص اربعین

توافق ایران و عراق بر گذرنامه خاص اربعین