مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 19:152023-07-05بين الملل

بیانیه ای رسواکننده از پلیس فرانسه که دیده نشد!


روز جمعه، اتحادیه مسئول نیمی از نیروهای پلیس فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: در شب های اعتراضات شکل گرفته به علت تیراندازی یک مامور انتظامی به نوجوانی سیاه پوست و مرگ این نوجوان، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- نورنیوز نوشت: پس از آنکه طیف وسیعی از شهروندان فرانسوی به دنبال قتل ناهل مرزوق نوجوان سیاه پوست 17 ساله به دست ماموران امنیتی و انتظامی فرانسه، خیابان های این کشور را به صحنه اعتراضاتی فراگیر علیه حاکمیت تبدیل کردند، جهان شاهد خشونتی مثال زدنی از سوی پلیس علیه معترضین بود.

قتل ناهل با نژاد متعلق به شمال آفریقا به برانگیخته شدن آتش اعتراضات شهروندان فرانسه علیه خشونت نیروهای انتظامی و نژادپرستی ساختاری حاکمیت فرانسه انجامیده است.

تیراندازی روز سه شنبه هفته گذشته، سومین تیراندازی مرگ بار در هنگام بازرسی راهنمایی و رانندگی در سال 2023 بوده و چنانچه سخن گوی پلیس ملی فرانسه اعلام کرده، در سال 2022 نیز 13 نفر در تیراندازی های مشابه از سوی پلیس به قتل رسیده اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، تاریخ چه استعمارگرایانه فرانسه و نژادپرستی سازمانی این کشور را علت اعتراضات کنونی در فرانسه دانسته و گفته: در کشورهای دارای تاریخ چه استعماری، نژادپرستی فرهنگی به نژادپرستی ساختاری و سازمانی تکامل و تغییر یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ای رسواکننده از پلیس فرانسه که دیده نشد!

بیانیه ای رسواکننده از پلیس فرانسه که دیده نشد!