مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 20:072023-07-06پزشكي

محققان اولین باتری یون-آلومینیوم غیرسمی جهان را ساختند


محققان در جدیدترین تحقیقات خود توانستند باتری های جدید آلومینیوم-یونی را با استفاده از مواد خاصی بسازند که برخلاف باتری های قبلی غیرسمی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک اکسپلوریست، امروزه باتری ها به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و کارکرد همه چیز از تلفن همراه و ساعت های هوشمند گرفته تا وسایل نقلیه الکتریکی وابسته به آن هاست.

با این حال، بیشتر باتری ها حاوی مواد خطرناک، سمی و خورنده هستند که در صورت دور ریختن در محل های دفن زباله یا بیرون ریختن در مکان های دیگر می توانند محیط زندگی انسان را آلوده کنند.

اغلب باتری ها دارای موادی مانند سرب، کادمیوم و جیوه هستند که می توانند انسان ها و حیوانات را مسموم کنند، باعث آلودگی خاک و آب شوند و برای مدت طولانی در محیط باقی بمانند.

تیمی از محققان دانشگاه فلیندرز در استرالیای جنوبی و دانشگاه علم و فناوری ژجیانگ در چین تحقیقات فراوانی را برای تولید اولین باتری غیرسمی انجام داده اند.

تحقیقاتی که در نتیجه آن مرحله اول توسعه باتری جدید و از نوع آلومینیوم-یون غیرسمی به پایان رسید.

باتری های یون آلومینیومی قابل شارژ (AIBs) اخیراً به دلیل ظرفیت حجمی نظری بالا و ایمنی خوب، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند و این باتری ها به سبب این ویژگی ها، به طور با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان اولین باتری یون-آلومینیوم غیرسمی جهان را ساختند

محققان اولین باتری یون-آلومینیوم غیرسمی جهان را ساختند